Erasmus + jaunimo mainų projektas „Atvira širdis – atviros durys”

Erasmus + jaunimo mainų projektas „Atvira širdis – atviros durys”

 Kovo 1-10 dienomis aštuoni mūsų gimnazijos III ir IV klasių gimnazistai kartu su anglų kalbos mokytojomis Rasa Danauskiene bei Reda Mėliniene dalyvavome jaunimo mainų projekte „Atvira širdis, atviros durys”, kuris vyko Graikijoje, Loutraki mieste.

 Jau kelerius metus politikai, įvairios organizacijos visoje Europoje bando spręsti pabėgėlių bei emigrantų problemas, bet situacija nedaug tesikeičia. Vyrai, moterys, vaikai pasitraukę iš tėvynės dėl karo, negandų, ligų, skurdo ar kitų priežasčių negali ramiai gyventi ir dirbti šalyse, į kurias pasitraukė. Jauni žmonės negalėjo ramiai žiūrėti, kaip sunkiai gyvena prieglobsčio prašantys ar emigravę žmonės, todėl pradėjo kurti šį projektą norėdami išsiaiškinti, su kokiomis problemomis susiduria žmonės įvairiose Europos šalyse ir kaip būtų galima jiems padėti. Šio projekto tikslas – išsiaiškinti, kaip galima visame pasaulyje sukurti geresnes sąlygas, padedančias pabėgėliams ir emigrantams integruotis į kitas bendruomenes, darbo rinką, pradedant nuo šio projekto dalyvių.

 Projekte dalyvavo 60 narių iš Jungtinės Karalystės, Čekijos, Graikijos, Estijos, Turkijos ir Lietuvos. Visos komandos turėjome atlikti namų darbus, t.y. išanalizuoti pabėgėlių ir migracijos situacijas savo šalyse ir kitiems projekto dalyviams pristatyti problemas bei galimus problemų sprendimo būdus. Viso projekto metu reikėjo organizuoti veiklas, įtraukiančias dalyvius į diskusijas, kurti vaidybines situacijas, padedančias kiekvienam projekto dalyviui pasijusti emigranto ar pabėgėlio kailyje, organizuoti darbą grupėse, dalyvauti žaidimuose bei kitose neformaliojo mokymosi veiklose. Pagrindinis dėmesys buvo skiriamas mokymui spręsti problemas, organizuoti debatus, ugdyti pasitikėjimą, lavinti komunikacinius įgūdžius.

 Be šių užsiėmimų visos komandos turėjo organizuoti savo šalių kultūrinius vakarus, pristatyti dainas, šokius, virtuvę, savo organizaciją. Apie mūsų gimnaziją parodėme filmuką, kurį sukūrė IV gimnazinės klasės mokiniai, šokome liaudies šokius, grojome skudučiais, mokėme draugus iš kitų šalių dainuoti lietuviškai, šokti. Taip pat dalyvavome kitų šalių vakaruose, susipažinome su jų kultūra, tradicijomis. Laisvą nuo užsiėmimų dieną aplankėme Graikijos sostinę Atėnus. Visus pakerėjo didingo miesto grožis. Senojo Akropolio griuvėsiai, Partenonas ir kitos šventyklos priminė šios šalies istoriją. Apžiūrėjome naujai pastatytą nacionalinį muziejų, ekspozicijas.

 Projektas baigėsi, grįžtame į gimnaziją sukaupę didelį bagažą žinių, patobulinę anksčiau įgytas ir išsiugdę naujas kompetencijas. Dalyvavimas tarptautiniame projekte yra neįkainojama patirtis, įgyta ugdantis netradicinėje aplinkoje, kuri natūraliai motyvuoja, savaime skatina tobulėti, integruoja kompetencijas ir sieja įgūdžius su praktika. 

Reda Mėlinienė, anglų kalbos vyresn. mokytoja, projekto dalyvė 

 

Papildoma informacija