„Aš galiu“

 

   „Aš galiu“. Taip vadinosi netradicinės pamokos, organizuotos pagal projekto „Verslumo pamokos“ programą. Kadangi mūsų mokykla dalyvauja  ne tik „Pokyčių mokyklos“ programoje,  bet ir verslumo projekte, privalome organizuoti keletą pamokų, kuriose būtų  ugdomas verslumas. Per lietuvių kalbos pamokas išnagrinėję M. Valančiaus kūrinį „Palangos Juzė“ ir įsivaizdavę, kaip siuvėjas ieškojo darbo, pabandėme sukurti panašių ir kitokių galimų situacijų ir išbandyti visų gebėjimus.

 

   Iš anksto mokiniai pasiskirstė pareigomis: įmonių, parduotuvių, salonų vadovai „įrengė“ savo darbo vietas, paruošė klausimynus, užduotis ieškantiems darbo, o bedarbiai turėjo pasirengti per trumpą laiką pristatyti savo kandidatūros tinkamumą vienam ar kitam darbui. Pasirinkę tinkamą darbuotoją vadovai jiems pateikė atlikti tyrimus apie reikalavimus, kuriuos kelia gyventojai vienos ar kitos specialybės atstovams.  Pristačius rezultatus kiekvienas pasisakė, kaip pavyko įgyvendinti savo tikslus. Prasidėjus veiklai ir    atliekant užduotis netikėtai į klasę „įvirto“ Palangos Juzė, kuris ne tik tarmiškai papasakojo savo kelionės įspūdžius, bet siūlė siuvimo paslaugas ir lyg ėmė konkuruoti su siuvimo ateljė.

   Antrąją pamoką „įsidarbinusieji“  atliko dar kitas užduotis, o bedarbiai turėjo diskutuoti, sukti galvas, ką daryti, kaip gyventi, nes gavo laiškus su kvietimais susimokėti mokesčius ir t. t.  Vieni ėmė kurti savo verslą, kiti dar kartą ėjo prašytis į darbą, kiti laukė prie darbo biržos, kuri, deja, taip ir neatsidarė... Žodžiu, kai kam teko nusivilti savimi ir situacija, nes sunku buvo kur nors įsiprašyti dirbti.  Pamokos pabaigoje visi pasisakė, kaip jautėsi savo vaidmenyse, kaip susidorojo su užduotimis, ką jautė, kai kiti dirbo, o jis vis dar buvo bedarbis.  Iš atsakymų paaiškėjo, kad kai kam pavyko susitapatinti su vaidmeniu, įsijausti, pajuto konkurenciją, savo gebėjimus ir trūkumus.

   Kai kam gali atrodyti, kad tai žaidimas. Ir taip, ir ne, nes visko prireiks gyvenime. Sėkmė dar labiau paskatina siekti tikslų, o nesėkmės – susimąstyti – ko žmogus, ypač jaunas,  nori iš gyvenimo. Be abejo, kiekvienoje tokioje pamokoje mokytojas taip pat iš naujo atranda ir  save.

 

Lietuvių kalbos mokytoja Elena Vaitkuvienė

Papildoma informacija