Laisvės gynėjų diena

Laisvės gynėjų diena

 Prieš 29 metus, 1991 metų sausio 13-ąją, įvykęs masinis taikus piliečių pasipriešinimas Sovietų Sąjungos vadovybės bandymui jėga paimti į savo rankas šalies valdymą, baigėsi iš širdies savo Tėvynę gynusių, drąsių žmonių pergale. Žmonių, kurie visą okupacijos laikotarpį paslapčia palaikė tautos dvasią, neišsižadėjo laisvės idealų ir puoselėjo tautines vertybes, nes tikėjo, kad laisvė sugrįš. Keturiolika iš jų dėl Tėvynės laisvės paaukojo net savo gyvybes. Šių vidumi stiprių žmonių dėka šiandien mes esame laisvi ir nepriklausomi. Kasmet prisimename jų drąsą ir pasiaukojimą minėdami Laisvės gynėjų dieną. 

 Gimnazijoje rytas tradiciškai prasidėjo pilietine akcija „Atmintis gyva, nes liudija“, kurios metu languose uždegėme atminimo žvakelės žuvusiems laisvės gynėjams. Po jos mokiniai, lydimi klasės vadovų, darniai skubėjo į miestelio aikštę ir dalyvavo minėjime „Atminkime ir išsaugokime“, apjungusiame Nemakščių miestelio bendruomenę. Renginio metu mokiniai prisiminė sausio 13-osios nakties įvykius, giedojo himną, tylos minute pagerbė žuvusiuosius, dainavo dainas, skaitė eiles, klausėsi rajono svečių ir miestelio bendruomenės atstovų pasisakymų. Gimnazijos šauliai su plazdančiomis vėliavomis stovėjo garbės sargyboje. Sušalusieji mažieji šildėsi prie simbolinių laužų ir šoko ratelį.

 Laisvės gynėjų dienos minėjimo renginys apjungė Nemakščių bendruomenę ir priminė mokiniams, kad laisvė labai trapi, ją reikia branginti ir saugoti. 

Istorijos mokytoja Ineta Stankuvienė

 

Dar vienas „Sveikatiados“ iššūkis

Dar vienas „Sveikatiados“ iššūkis

 Ketvirtokai priėmė dar vieną „Sveikatiados“ iššūkį – grūdiniai produktai yra sveikatai palankios mitybos pagrindas. Pirmiausia aptarėme Sveikos mitybos piramidę. Svarbiausią vietą joje užima grūdiniai produktai. Tai turi būti mūsų mitybos pagrindas, šių produktų rekomenduojama valgyti kelis kartus per dieną. Tinkamos mitybos įpročiai pradedami formuoti dar vaikystėje, todėl itin svarbu sveikatai palankus maitinimas mokykloje ir namuose. Vaikas pagal savo amžių per dieną turi gauti pakankamą kiekį baltymų, riebalų, angliavandenių, maistinių skaidulų ir vitaminų. Grūdai turi magnio, geležies, B grupės vitaminų ir kitų antioksidantų, maistinių skaidulų. Grūdiniai produktai labai naudingi širdies ir kraujotakos sistemai, augančių vaikų raumenims, nervų sistemai, kaulams, didelis skaidulų kiekis gerina žarnyno veiklą. Kruopos itin maistingas, vertingas ir lengvai virškinamas maisto produktas. 

 Nuteikti tokios pozityvios informacijos, iš mamų susirinkę skaniausius receptus ir nusipirkę reikiamų produktų kibome į darbą. Smulkinome riešutus, saulėgrąžų ir moliūgų sėklas, džiovintus vaisius, tirpinome medų, mirkinome avižinius dribsnius... Veiklos pakako kiekvienam. Pašovę į orkaitę gaminius nekantriai laukėme rezultato. Tuo metu pasiruošėme indus, serviravome stalą, kaitėme mėtų arbatą.

 Paruošėme net du patiekalus. Paskrudintus su medumi maišytus įvairius vaisius, sėklas ir avižų dribsnius užpylėme pienu. Tai gali būti puikūs pusryčiai, nes kruopose gausu sudėtinių angliavandenių, teikiančių energiją. Kitas patiekalas – avižinių dribsnių duonelė. Ji puikiai tiko prie kvapnios mėtų arbatos. Buvome patenkinti savo darbo rezultatais. Šiandien įsitikinome, kad šie produktai yra mūsų energijos šaltinis. 

 Kad kiekvieno mūsų mityba būtų vertingesnė, valgykite daugiau grūdų košių, iš visų grūdo dalių miltų pagamintą duoną, javainius ir makaronus. 

 Nuoširdžiai dėkojame savo mamytėms už produktus mūsų stalui.

 

Pradinių klasių vyresnioji mokytoja Milda Grinevičienė

 

Papildoma informacija