Integruota pamoka Rumšiškėse

Integruota pamoka Rumšiškėse

 Šiltą rugsėjo 20 dieną 6-os klasės mokiniai kartu su muzikos mokytoja Vaida Baltrušaitiene ir lietuvių kalbos mokytoja Maryte Karpiene vykome į Rumšiškių liaudies buities muziejų, kur vyko netradicinė integruota etnokultūros pamoka „Regioninė tautosaka ir kaimiški jaunimo žaidimai“. 

 Vykdami tikėjomės ne tik pamatyti tikrą senovinį Lietuvos kaimą, su jam būdingais to laikmečio buities rakandais, bet ir išbandyti, kaip senovės jaunimas linksmindavosi. Buvo be galo smagu kartu su klasės draugais šliuožti vasaros slidėmis, bėgti su kartimi, kalti plaktuku vinis, pjauti rąstus ir kt. Žaidžiant žaidimus mums prireikė ištvermės ir vikrumo. Po to visi drauge vaišinomės arbata ir kvapniu obuolių pyragu.

 Pasilinksminę kibome į rimtus mokslus. Dar vykstant autobuse kartu su mokytojomis prisiminėme Lietuvos etnografinius regionus, jų būdingus bruožus, aptarėme, koks buvo mažų piemenukų gyvenimo būdas ir kaip jie praskaidrindavo savo pilką kasdienybę. Vėliau šias įgytas žinias pasitikrinome testo pagalba. Kai atkeliavome į Žemaitijos kaimą, mus su užduotimis supažindino lietuvių kalbos mokytoja: apžiūrėdami trobas privalėjome nufotografuoti 10 senovinių rakandų, apie kuriuos turėjome namuose parengti vaizdingus monologinius pasakojimus, pateiktis ir pristatyti klasėje. Kiekvienas stengėmės rasti kuo retesnių eksponatų, iš prižiūrėtojų sužinoti jų istorijas, kad mūsų pristatymai būtų kuo išradingesi.

 O poilsio akimirką, kai nuo vaikščiojimo buvo pailsusios mūsų kojos, kartu su klasės draugais atlikinėjome matematikos mokytojos užduotis. Iš geometrinių figūrų piešėme tautines juostas. Šis kūrybinis darbas mums leido atsipalaiduoti ir įveikti paskutinę istorijos mokytojos užduotį – išsiaiškinti mūsų nufotografuotų senovinių daiktų paskirtį, kas jais naudojosi ir kaip tie daiktai palengvino žmonių gyvenimą.

 Taigi ir patys nepajutome, kaip praėjo ši mūsų pamoka kitaip. Buvo be galo įdomu netradicinėje aplinkoje mokytis kartu su savo klasės draugais, pamatyti kitas bendraklasių savybes. Kiekvienas turėjome puikių galimybių save išbandyti įvairiose veiklose. Už tai ir sakome ačiū mokytojoms Marytei, Vaidai, Audrai bei Inetai ir, be abejo, gimnazijos direktorei, kuri visad skatina mus vykti į netradicines aplinkas, tyrinėti, pažinti, atrasti.

 

6 klasės mokinės Klaudija ir Lidija

Gimnazistų krikštynos

Gimnazistų krikštynos

 Jau tapo tradicija rudenį priimti į gimnazistų būrį devintokus, todėl mes, II gimn. klasės mokiniai, surengėme jiems „krikštynas“.

 Devintokams nedavėme ramybės jau po dviejų pamokų: atėmę kuprines, jų visą turtą sudėjom į maišelius, pažymėjom tradiciniu ženklu. Po trijų pamokų aprengėm „krikšto rūbeliais“, suteikėm naujus vardus. Dar aplankėme ir atnešėme lauktuvių per klasės valandėlę. Paprašėm, kad jų auklėtoja Jovita Radčenkienė pamaitintų skania obuoliene. Žinoma, jie iš pradžių atsargiai ragavo tą košę, bet mes dar buvom geručiai... 

 Toliau popietė vyko prie gimnazijos: supakavom juos, pagirdėm pienu ir nusivedėm į pušyną, kur jų laukė tikri išbandymai: ėjimas per kliūtis, kopimas į aukštą skardį, postų, kuriuose laukė ne itin malonios užduotys, lankymas. Po to pakvietėm sušokti „Laurenciją“. O po priesaikos susiradę kuprines jau visi galėjo atsikvėpti: vieni po pastangų sudominti ir „pakrikštyti“ jaunesniuosius draugus, kiti įveikę visas kliūtis. 

 Džiaugėmės, kad I gimn. klasės mokiniai šauniai laikėsi, atliko visas užduotis, kad šilta rudens saulutė negailėjo šilumos, kad visų nuotaika buvo puiki. Džiaugiamės ir savo klase, nes dar kartą išryškėjo daugelio bendraklasių iniciatyvos, aktyvumas, pastangos. Tokie renginiai mus visus dar labiau suartino.

Bernadeta Balšaitytė, II gimn. kl. mokinė

 

Papildoma informacija