Vaikų vasaros užimtumo projektas „Žiogeliai“

Vaikų vasaros užimtumo projektas „Žiogeliai“

 Tradiciškai, jau 11 metus iš eilės Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazijoje birželio 1-5 dienomis buvo organizuojama vaikų vasaros poilsio stovykla „Žiogeliai“. Joje dalyvavo 42 pirmų – penktų klasių mokiniai.

 Stovyklos metu vyko įvairūs užsiėmimai, organizuojamos išvykos, buvo skatinamas vaikų aktyvus poilsis, kūrybiškumas, bendruomeniškumas bei tradicinės krašto kultūros pažinimas, sudaromos sąlygos jų saviraiškai, aplinkos pažinimui bei bendravimui ir turiningam laisvalaikiui. Mokiniai būrėsi į komandas, organizavo bendrus žaidimus, kūrė veiklų pristatymus, įveikė vadovų parengtas užduotis. O keliones pradėjome nuo Leono Tamulevičiaus įkurto technikos muziejaus „Muziejuks“. Jo pasididžiavimas - aštuonratis savaeigis vežimas. Tai tikra mūsų krašto technikos istorija, akivaizdžiai rodanti jos evoliuciją per keletą šimtmečių.

 Buvo organizuojamos išvykos į Molavėnų piliakalnių kompleksą ir Jūkainių geomorfologinį draustinį. Lankydamiesi Molavėnuose gilinome mokinių žinias apie piliakalnio istoriją. Pasiskirstę grupėmis stovyklautojai kompaso pagalba turėjo surasti paslėptą „Lobį“. Iš „Lobių“ skrynelėje slypinčių raidžių kiekviena komanda turėjo sudėlioti kuo daugiau mandagumo žodžių. Jūkainiuose  mokiniai, pasiskirstė  grupėmis, ieškojo ir  nufotografavo kuo daugiau medžių rūšių. Grįžę į gimnaziją pritaikė savo IKT žinias, parengė pristatymą. 

 Labiausiai laukta kelionė buvo į Klaipėdos jūrų uostą, Smiltynės perkėlą ir delfinariumą.  Delfinariume mokinių laukė nuotaikingas delfinų pasirodymas, stebino jų atliekami triukai. Kelionės metu taip pat lankėme etnografinę pajūrio žvejo sodybą, apžiūrėjome sodybos pastatus, vidaus interjerą ir kitus eksponatus, patyrėme naujų įspūdžių plaukdami keltu.

 Paskutiniąją dieną stovyklautojai užsiėmė kūrybine veikla: išvykų metu patirtus išgyvenimus įamžino kūrybiniuose darbuose. Buvo įteiktos atminimo dovanėlės. Mes, stovyklos vadovai, džiaugiamės, jog įgyvendinant šį projektą vaikai aktyviai bendravo ir plačiau pažino gimtąjį kraštą, ugdė kūrybiškumą. Kartu kurdami stovyklos taisykles, patyrė bendruomeniškumo jausmą, išmoko labiau gerbti save ir šalia esančius, savo laisvalaikį papildė prasminga bei turininga veikla. Vaikų bei tėvelių išreikšti teigiami atsiliepimai apie stovyklą bei pageidavimai, jog kitais metais taip pat būtų vykdoma panaši veikla, leidžia manyti, kad vaikų vasaros poilsio stovyklos yra reikalingos. 

 

Stovyklos vadovė Jūratė Dumskienė

 

Antrasis mokytojų iš Turkijos vizitas Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazijoje

Antrasis mokytojų iš Turkijos vizitas Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazijoje

 Gegužės 26 dieną mūsų gimnazija vėl sulaukė svečių iš Turkijos. Mokytojų delegacija iš Iskenderun miesto viešėjo 5 dienas, vedė pamokas, stebėjo renginius bei tęsė pažintį su mūsų krašto įžymiausiomis vietomis.

 Visą savaitę gimnazija šurmuliavo. Mokiniai nekantriai laukė susitikimų su svečiais, o ypač pamokų. Jau pirmąją vizito dieną turkai organizavo dvi pamokas mūsų gimnazistams. Pirmoji, tikybos, pamoka III gimnazinės klasės mokiniams buvo išties ypatinga. Gimnazistai ne tik galėjo plačiau susipažinti su Islamo religija, bet taip pat įvertinti mokytojo iš svetur metodus, bendravimo su mokiniais ypatumus, savo žinias ne tik iš tikybos, bet ir anglų kalbos, nes bendrauti reikėjo angliškai.

 Anglų kalbos pamoka II gimnazinės klasės mokiniams buvo išties emocinga. Pamokos pradžioje vaikai išmoko padainuoti linksmą dainelę, kuri pašalino nereikalingą jaudulį, paskatino mokinius laisvai bendrauti su mokytoja, leido pajusti jos geranoriškumą, dėmesį jiems. Mums, mokytojams, buvo malonu stebėti, kaip pedagogė panaudoja mokymosi metodus, su kuriais susipažino pirmojo vizito mūsų gimnazijoje metu.

 Geografijos pamoka 8 klasės mokiniams buvo labai informatyvi ir šiuolaikiška. Mokytojas pamokoje apie Turkiją demonstravo labai daug vaizdinės medžiagos. Jis naudojo žemėlapius, schemas, diagramas, kurios padėjo lengviau įsidėmėti informaciją. Pamokos pabaigoje mokiniams buvo pateikti testukai apie Turkiją. Aštuntokai puikiai suprato pamoką. Dėkodami mokytojui pažadėjo ateityje aplankyti jo šalį.

 Matematika II gimnazinės klasės mokiniams buvo ypatingai smagi. Mokinius sužavėjo charizmatiška mokytojo asmenybė. Jis ne tik puikiai išaiškino temą „Parabolė“, bet ir gebėjo pastebėti bei įvertinti mokinių nuotaiką, darbingumą, reikiamu metu įterpė matematinių žaidimų, įvairių triukų.

 Gimnazijoje besilankantys svečiai žavėjosi mūsų aplinka, ramiais, gerais mokiniais. Pažintinės ekskursijos po gimnaziją metu susidomėję apžiūrinėjo klases, koridorius, fotografavo mokinių darbus, stendus, uždavė daug klausimų.

 Svečiams buvo parengta speciali kultūrinė programa. Besibaigiant pirmajai vizito dienai jie nuvyko į Baublius, pirmąjį Lietuvos muziejų, ten susidomėję apžiūrėjo eksponatus, pasivaikščiojo po muziejaus teritoriją. Aplankę Girdiškės bažnyčią liko sužavėti jos originalumu, mat šios šventovės šoniniai altoriai padaryti iš nužievintų medžių kamienų, kurių šakose pritaisyti šventieji. Kitą dieną svečiai aplankė Molavėnų piliakalnį bei Jūkainių rekreacinį taką, pasidžiaugė, kad mūsų mokytojai ir mokiniai išnaudoja šias aplinkas ugdymo(si) procese.

 Taip pat svečiai aplankė Platelius, vandens dviračiais apiplaukė keletą salelių, apžiūrėjo V. Orvido akmenų muziejų, negalėjo atsidžiaugti juos supančia žaluma.

 Be to, mokytojai iš Turkijos lankėsi dar Šiauliuose, nuvyko į Kryžių kalną, aplankė vienuolyną. Paskutinę viešnagės dieną svečiai keliavo prie Baltijos jūros. Čia jiems buvo įteiktos reprezentacinės dovanėlės ir pareikštas mūsų didžiulis noras tęsti gražiai prasidėjusį bendradarbiavimą. 

 Visa šita savaitė buvo pilna įvairių veiklų nuo ryto iki vakaro. Svečius iš Turkijos stebino Lietuvos gamtos grožis, džiugino lietuvių nuoširdumas ir draugiškumas. Svečiai išvyko kupini įspūdžių ir prisiminimų. 

Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Reda Mėlinienė

 

Papildoma informacija