Ir įdomu, ir naudinga

Ir įdomu, ir naudinga

 Kovo trečiosios savaitės ketvirtokai laukė nekantraudami, nes žinojo, kad mokysis kartu su III g. klasės mokiniais. Kadangi ir pradinukams, ir gimnazistams pagal bendrąsias programas būtina kalbėti apie Joną Biliūną, nuspręsta netradicinę savaitę ir jos veiklą apibendrinančią atvirą pamoką pavadinti „Jonas Biliūnas pradinukų ir gimnazistų akimis“.

 Pirmadienį per lietuvių kalbos pamoką gimnazistai jauniesiems draugams papasakojo apie J. Biliūno asmenybę, kūrybą, demonstravo pateiktis, komentavo plakatą, siūlė peržiūrėti filmuotą medžiagą, o išeidami skyrė užduotis, paaiškino, ką reikės nuveikti iki penktadienio. Labiausiai patiko kryžiažodžiai. Kai kurie ketvirtokai taip nekantravo juos kuo greičiau išspręsti, kad informacijos paliktame plakate ieškojo pasilipę ant kėdės... Be to, bibliotekoje apie J. Biliūną neliko nė vienos knygos. Taigi, mokymosi motyvacija buvo sustiprinta.

 Kitomis dienomis abiejų klasių mokiniai dirbo atskirai: ketvirtokai kūrė akrostichus, piešė įsivaizduojamą laimės žiburį ir akmenėlius, skaitė apsakymą „Kliudžiau“, o gimnazistai analizavo pagal bendrąsias programas privalomus tekstus ir atliko individualias diferencijuotas užduotis, t.y. stengėsi schematiškai atskleisti nurodyto teksto ar temos esmę. Atlikti darbai buvo eksponuojami stende.

 Penktadienį vykusi atvira pamoka buvo skirta netradicinės savaitės įvairių veiklų metu įgytų žinių apibendrinimui ir įtvirtinimui. Šį kartą pradinukai kartu su gimnazistais sudarė mišrias komandas ir tikslo – surinkti viktorinos metu kuo daugiau taškų – siekė kartu. Klausimai, aišku, buvo diferencijuoti, bet netrūko užduočių, kurias atlikdami galėjo tartis ir dirbti visi kartu. Mokiniai buvo labai aktyvūs. Gimnazistai taip pat atsakingai ruošėsi ir sistemino žinias, nes žinojo, kad ketvirtokai bus jiems paruošę klausimų ir bet kada galės paprašyti paaiškinti, ko nesupras. Ši galimybė ketvirtokus skatino ieškoti įdomybių, o gimnazistus ruoštis demonstruoti savo išprusimą.

 Kokia tokios veiklos nauda? Visų pirma, medžiaga pateikta kitaip, mokiniai sudominti ir žymiai aktyvesni, o visa pakartota informacija naudinga. Ketvirtokai priminė tai, kas gimnazistams lyg ir paprasta, šie įtvirtino savo žinias ir pademonstravo pradinukams, kad dar daug reikia mokytis, be to, visiems buvo linksma. Dar vienas šios veiklos privalumas tas, kad netradicinės savaitės metu lietuvių kalbos mokytoja ir būsimi penktokai turėjo galimybę susipažinti, todėl tikėtina, kad rudenį visiems bus lengviau adaptuotis. Taigi, darbo buvo daug, bet džiugu, kad rezultatai nenuvylė.

Lietuvių kalbos mokytoja Marytė Karpienė ir

 pradinių klasių mokytoja Virginija Ralienė

 

 Ketvirtokų mintys apie pamoką

 Buvo įdomu ir smagu, nes su vienuoliktokais dirbome pirmą kartą. Daug sužinojau apie Joną Biliūną. (Gustė)

 Įdomu, kai su sese mokaisi apie tą patį rašytoją. Visai nesvarbu, kad ji vienuoliktokė, o aš ketvirtokas. Man labai patiko. (Anielius)

 Labai patiko spręsti kryžiažodžius. Buvo nelengva, bet turėjom vienuoliktokų paliktą plakatą. Todėl atsakymus greit radau. Sužinojau įdomių dalykų apie Joną Biliūną. (Arminas)

 

Gimnazistų mintys apie pamoką

 Asmeniškai man ši pamoka labai patiko, nes buvo įdomu pamatyti, kaip suprantami to paties autoriaus tekstai ketvirtoje ir vienuoliktoje klasėje. Taip pat įdomu buvo stebėti, kaip pradinukai domisi kūriniais. Manau, tai puiki patirtis tiek mums, tiek ketvirtokams. (Viktorija)

 Netradicinė pamoka apie J. Biliūną buvo tikrai labai įdomi. Mes galėjome pamatyti ketvirtokų požiūrį į autorių, pamokos metu atsiskleidė jų mąstymo būdas. Smagu buvo stebėti pradinukų norą surinkti kuo daugiau taškų ir jų džiaugsmą, kuomet žinojo teisingą atsakymą. Mano nuomone, tokios pamokos yra ne tik linksmas, bet ir labai naudingas veiklos paįvairinimas tiek ketvirtokams, tiek mums, gimnazistams. (Eglė)

 Dirbti su ketvirtokais buvo išties smagu. Pamatėme, kaip uoliai ir atsakingai jie ruošėsi netradicinei pamokai, demonstravo žinias, buvo aktyvūs. Jų veiduose nuolat švytėjo šypsenos, kurias sukėlė pažinimo džiaugsmas ar komandai uždirbti taškai. (Liveta)

 Man buvo įdomu. (…) Mūsų komanda buvo šauniausia, nes keturi gimnazistai turėjome dirbti kartu su savo broliais ir sesėmis ketvirtokais. Tikrai galiu pasidžiaugti, kad mano brolis daug žino, aš juo didžiuojuosi. (Brigita)

Švęsk Žemės dieną su KTU!

Švęsk Žemės dieną su KTU!

 Chemijos mokytoja Žydrė Danusienė pakvietė IV g. klasės mokinius dalyvauti KTU Cheminių technologijų fakulteto organizuojamame proto mūšyje aplinkosaugos tema. 

 Buvo sudaryta komanda iš penkių gimnazistų: Rūtos Visockytės, Tomo Baltrušaičio, Miglės Vitkauskaitės, Rugilės Sabaliauskaitės ir Eligijaus Žakio. Pasivadinę „Indikatoriais“, jie kovo 20 dieną drauge su fizikos mokytoja Dalia Venckuviene išvyko švęsti Žemės dienos į KTU. Prieš tai turėjo „įsigyti“ bilietus į konkursą – surinkti ir atsivežti kuo daugiau elektroninių atliekų. 

 Renginyje dalyvavo apie 150 mokinių iš įvairiausių Lietuvos kampelių. Šventė prasidėjo iškilmingai – Žemės vėliavos pakėlimu. Po to komandos prisistatė ir prikrovė pilnus konteinerius atliekų. Labai patiko protų mūšis, sudarytas iš šešių turų. Iš 23 komandų „Indikatoriai“ liko keturiolikti. „Trūko žinių ir patirties“, - taip apie proto mūšį atsiliepė Rūta ir Eligijus, o Tomui ir Miglei įspūdį paliko pertraukų metų stebėtas unikalus astronominis reiškinys – dalinis Saulės užtemimas. Vėliau, apsilankę fakulteto laboratorijose ir išvydę įvairiausių prietaisų, kuriais stebima ir matuojama oro tarša ir ne tik, išvargę, bet kupini įspūdžių  sugrįžome tęsti šventės į namus.

Fizikos mokytoja Dalia Venckuvienė

 

Papildoma informacija