Integruotos užsienio kalbų pamokos: „Ko galime pasimokyti iš praeities?“

Integruotos užsienio kalbų pamokos: „Ko galime pasimokyti iš praeities?“

Birželio 4 dieną II g klasės mokiniai kartu su užsienio kalbų mokytojomis dalyvavo netradicinėse pamokose gamtoje – jos vyko prie dviejų iškiliausių Žemaitijos piliakalnių: Medvėgalio ir Bilionių. Tai buvo ypatinga diena, kai mokymasis persikėlė iš klasės į istorija ir gamta alsuojančią erdvę, o kalbų mokymasis tapo gyvu patyrimu. Pamokos tikslas – ne tik tobulinti anglų ir rusų kalbų įgūdžius, bet ir ugdyti gebėjimą pažinti istorinius reiškinius, mąstyti kritiškai, dirbti komandoje bei kurti ryšį tarp praeities, dabarties ir ateities.

Pirmoji pamoka vyko Medvėgalio piliakalnio papėdėje. Mokiniai, naudodamiesi anglų ir rusų kalbomis, pristatė šios vietos istorinį kontekstą, diskutavo apie praeities įvykių įtaką šiandienai bei dalijosi savo apmąstymais apie tai, ką galėtume pasimokyti iš protėvių drąsos ir pasiaukojimo. Antroji pamoka persikėlė prie paslaptingojo Bilionių piliakalnio – vietos, kuri, pasak istorikų, galėjo būti garsieji Pilėnai. Čia, pasinėrę į vaizduotės ir istorijos pasaulį, mokiniai grupėse sprendė užduotis, analizavo istorinę medžiagą, kūrė dialogus, inscenizavo pasakojimus bei atsakinėjo į atvirus, probleminius klausimus, kurie skatino mąstyti plačiau: Ar galime šiuolaikiniame pasaulyje išsaugoti vertybes, dėl kurių anksčiau buvo aukojama gyvybė? Kaip kalba gali tapti priemone kurti vienybę ir tautinę tapatybę?

Šios dienos patirtys pranoko lūkesčius – mokiniai ne tik lavino užsienio kalbų žinias, bet ir lavino bendrąsias kompetencijas, plėtė žodyną, jautėsi įsitraukę, motyvuoti, smalsūs. Jie mokėsi vieni iš kitų, patyrė džiaugsmą tyrinėti, susipažino su krašto istorija visais pojūčiais – matydami, girdėdami, liesdami, jausdami.

Užsienio kalbų mokytojos Reda Mėlinienė ir Virginija Bartkienė

Ankstesnis straipsnisIšvyka į Dino parką
Sekantis straipsnisMajaus – jaunojo kūrėjo – pirmieji žingsniai TARPTAUTINIAME lietuvių kūrinių maratone