Logopedas
Logopedinės pagalbos paskirtis – didinti asmens, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo veiksmingumą, šalinti kalbos ir kalbėjimo trūkumus.
Gimnazijos logopedo funkcijos:
- Įvertina mokinių (vaikų) kalbos raidos ypatumus bei kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
- Siūlo skirti logopedo pagalbą mokiniams (vaikams), turintiems kalbėjimo ir kalbos sutrikimų. Parengia sąrašą mokinių, kuriems numato teikti logopedo pagalbą, jį suderina su Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnyba ir teikia tvirtinti gimnazijos vadovui.
- Siūlo ugdymo formą, būdus ir metodus, prireikus rekomenduoja teikti specialiąją pedagoginę (logopedo) bei specialiąją pagalbą mokiniams (vaikams), kuriems nustatyti kalbėjimo ir kalbos sutrikimai.
- Sudaro individualias, pogrupines, grupines kalbos ugdymo programas ir jas taiko, šalina mokinių (vaikų) kalbos, kalbėjimo ir specifinius mokymosi sutrikimus.
- Rengia ir naudoja logopedinės pagalbos teikimo procese specialiąsias mokymo priemones, skirtas mokinių kalbos ir kalbėjimo lavinimui.
- Konsultuoja kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčius mokinius, jų tėvus (globėjus, rūpintojus), mokytojus, pagalbos mokiniui specialistus specialiosios pedagoginės (logopedo) pagalbos teikimo, ugdymo organizavimo, kalbėjimo ir kalbos sutrikimų prevencijos bei jų šalinimo klausimais.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, pagalbos mokiniui specialistams ir tėvams (globėjams, rūpintojams) kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) ugdymo bei jo organizavimo klausimais, skleidžia ir diegia logopedijos naujoves.
- Teikia informaciją apie kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčių mokinių (vaikų) kalbos raidos vertinimo išvadas ir rezultatus, specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų tenkinimą suinteresuotoms institucijoms ar asmenims, susijusiems su mokinių (vaikų) ugdymu, gavęs tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą. Esant Tarnybos ir ugdymo įstaigos arba Tarnybos ir šeimos susitarimui, teikia specialiąją pedagoginę pagalbą turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, mokymosi sunkumų, negalių vaikams.
- Dalyvauja gimnazijos Vaiko gerovės komisijos darbe.
- Formuoja gimnazijos bendruomenės ir visuomenės teigiamą požiūrį į kalbėjimo ir kalbos sutrikimų turinčius mokinius ir jų ugdymą kartu su bendraamžiais.
Kas gali kreiptis į logopedą?
Į logopedą gali kreiptis tėvai, mokiniai ir mokytojai.
Kada būtina kreiptis į logopedą?
* Jei 2 metų vaikas nepasako nė vieno aiškaus žodžio.
* Jei 2,5 metų vaikas pasako mažiau nei 12 žodžių.
* Jei nesuprantate, ką sako 3 metų vaikas.
* Jei aplinkiniai nesupranta, ką kalba Jūsų 3,5 metų vaikas (nors jūs ir suprantate).
* Jei priešmokyklinio ugdymo grupėje besiugdantis vaikas netaria kai kurių garsų (š, ž, č, z, c, s, r ar kt.).
* Jei pirmoje klasėje besimokantis vaikas negeba sujungti raidžių į skiemenį, skiemenis į žodį, jei rašydamas žodžius praleidžia raides, painioja optiškai panašias raides (u-n, b-d, a-e ir kt.).
Kuo gali padėti logopedas?
Nustatęs vaiko kalbėjimo ir kalbos lygį ir taikydamas specialiąsias priemones padės įveikti kalbėjimo ir kalbos sutrikimus. Organizuojamos individualios, pogrupinės ir grupinės pratybos, atsižvelgiant į kalbos ir kalbėjimo sutrikimo pobūdį, klasę. Mokiniai (vaikai) logopediniame kabinete lankosi vieną–tris kartus per savaitę.
*Jeigu nerimą kelia vaiko mokymosi nesėkmės, kalbos ar kalbėjimo, skaitymo ar rašymo sunkumai, kreipkitės į gimnazijoje dirbančius specialistus, kurie visada pasirengę padėti.