Patyriminis antrokų ugdymas

Patyriminis antrokų ugdymas

 Tradicinį mokymo procesą pakeitus patyriminiu, išplečiamos mokymosi galimybės, nes mokymosi procese remiamasi visų dalyvaujančiųjų patirtimi. Besimokantieji skatinami aktyviai dalyvauti mokymosi procese – analizuoti savo patirtį, ja dalintis, lyginti, ugdomos mokymo ir mokymosi kompetencijos. Patyriminis mokymas akcentuoja ne žinias, o patirtį. 

 Antrokai per pirmą pusmetį daug tyrinėjo, atrado, mokėsi. Jiems labai patiko eksperimentai, kurių metu jie mokėsi grupuoti įvairias medžiagas, išskiriant svarbiausius medžiagų požymius ir nustatė, kurie daiktai skęsta, o kurie plūduriuoja. Labai įdomu buvo kurti iš sniego “išmaniuosius” besmegenius stiklainyje ir stebėti, kaip jie keičiasi parnešus į kambarį. Pastebėti, įvardyti ir apibūdinti vandens būsenas gamtoje išmokome puikiai!

 Ypač naudinga saviraiškos galimybė kuriant ir lavinant smulkiąją motoriką. Susidomėję vaikai matavo reikiamas medžiagas, minkė druskinę tešlą, iš jos lipdė figūreles ir darė atspaudus joje. Kiek teigiamų emocijų ir įvairių patirčių vaikai išgyveno gaminandami besmegenius iš medinės kaladėlės ar siūdami iš antrinių žaliavų.

Po kiekvienos veiklos kartu su mokiniais aptariame, analizuojame, aiškinamės, kas pavyko gerai, kas dar yra neaišku ir pan. Vaikams tai patinka ir naudinga, juk jie geriausiai mokosi iš savo asmeninės patirties, eksperimentų, savo mažų atradimų. Kuo daugiau patirties, tuo geresni įgūdžiai.

Mokytoja Virginija Ralienė 

 

Ankstesnis straipsnisPirmokų bandymai STEAM
Sekantis straipsnisMEPA. ES sprendimų poveikis mūsų gyvenimui