STEAM – tylus augalų gyvenimas

STEAM – tylus augalų gyvenimas

Vienas iš pasaulio pažinimo pamokų ciklų antroje klasėje vadinamas „Tylus augalų gyvenimas“. Antrokai nutarė išmokti ne tik teorinę dalį iš vadovėlio, bet ir patys gyvai atlikti tyrimus su augalais. Pirmiausia vaikai ieškojo informacijos: susipažino su augalo dalimis, sužinojo svarbiausias jų dygimo ir augimo sąlygas. Domėjosi, kokius augalus galima užsiauginti kambario sąlygomis ant palangės, tarėsi, kur ir kam juos galės panaudoti, dalijosi pareigomis. Tyrimo tikslas – skatinti domėjimąsi augalais ir jų panaudojimo galimybėmis bei ugdyti atsakomybę už savo aplinką. Ir jie pasirinko. Taigi spalio mėnesį į vazonėlius pasodino tulpių svogūnėlius. Iki sausio juos laikė tamsioje ir šaltoje patalpoje – tulpės yra svogūninės gėlės ir prieš žydėjimą joms reikia ramybės. Sausio mėnesį vazonėlius atnešėme į šiltą patalpą – klasę. Čia iki pat vasario vidurio jie puošė mūsų palangę ir džiugino savo augimu. Deja, ne visi žiedai sėkmingai užaugo ir pražydo... Nagrinėjant informaciją apie augalų gyvenimą mokiniai sužinojo, kad ne visiems augalams augti reikalinga žemė, svarbiau yra maisto medžiagos, kurias augalai gauna iš vandens. Ilgėjant dienoms ir vis dažniau pasirodant saulei, nutarėme atlikti kitą tyrimą: sodinome svogūno roputes, sėjome pipirines, ridikėlius. Šį kartą sekėsi geriau – užaugo nemažas svogūnų laiškų derlius, tankiai suvešėjo pipirinės ir ridikėlių daigai. Tai puikus vitamino C šaltinis pavasarį. Tuo įsitikinome, kai šiais prieskoniniais augalais paskaninome savo sveikuoliškus sumuštinius.

Laistydami augalus, stebėdami, tyrinėdami jų dygimą ir augimą vaikai pastebėjo, kad augalai, nors pasodinti vienu metu, sudygsta ir auga skirtingai, augdami linksta į šviesos pusę, nepalaisčius vysta. Daliai augalų natūralios šviesos gali šiek kiek pristigti, todėl geresni rezultatai gaunami papildomai juos apšviečiant. Aišku, kad ir kur augalai beaugtų, jiems būtinai reikia vandens, saulės šviesos, deguonies ir mineralinių medžiagų. Rezultatų išvadas pritaikysime kitiems mūsų STEAM tyrimams.

Pradinių klasių mokytoja Milda Grinevičienė

STEAM – tylus augalų gyvenimas
Ankstesnis straipsnisVaikiškos knygos diena
Sekantis straipsnisPRAŠYMAS PERVESTI 1,2 PROCENTŲ PAJAMŲ MOKESČIO SUMOS